تجمع اعتراضی نمازگزاران بابلسر به ترور شخصیتی پیامبر اکرم + فیلم
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۲۶۸
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، نمازگزاران جمعه شهرهای بابلسر، هادیشهر و بهنمیر اهانت نشریه «شارلی ابدو» به رسول مکرم اسلام، (ص) را اقدامی بیشرمانه دانستند که با حمایت لابی آمریکا و رژیم کودککش صهیونیستی در فرانسه انجام شد.
معترضان همچنین پرهیز رئیس جمهور فرانسه از محکوم کردن این اقدام موهن با توجیه آزادی بیان را گستاخانه توصیف و محکوم کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نشریه فرانسوی شارلی ابدو ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در صفحه نخست خود با انتشار مطلبی با عنوان "من شارلی هستم" اقدام به توهین به پیامبر اسلام (ص) کرد که با واکنش مسلمانان روبرو شد. این نشریه یازدهم شهریور ماه امسال نیز بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتورهای توهینآمیز خود کرد.
امام جمعه هادیشهر در خطبه نماز جمعه این هفته هادیشهر با اشاره به اینکه امروزه دشمن برای تضعیف باورهای دینی تمام توان خود را به کار گرفته است، تاکید کرد: دشمن با تشکیک در رسالت پیامبر اکرم(ص) سعی در تضعیف ایمان و باورهای مسلمانان دارد تا هدف نهایی خود که فراموشی و بی توجهی مسلمانان نسبت به مساله معاد است را محقق کند که ظلم به دیگران و تمامی جنایات برگرفته از فراموشی این باور مهم دینی است.
وی کشتن پیامبر(ص) و تخریب شخصیت وی را دو راه دشمنان اسلام برای تضعیف و جدایی مسلمانان از مساله نبوت در طول تاریخ دانست و بیان کرد: ترور شخصیتی پیامبر در طول تاریخ یکی از شیوههای دشمن برای جدایی مردم از پیامبر بود که با توهین، تحقیر، استهزاء و تهمت به پیامبر سعی در تحقق این امر داشتند اما غافل از اینکه خدای متعال از پیامبر(ص) محافظت خواهد کرد.
حجتالاسلام آزادی با اشاره به اینکه امروز کشور فرانسه که خود را مهد آزادی میداند در راستای تخریب شخصیتی پیامبر(ص) قدم برداشته است، عنوان کرد: گرایش مردم اروپا به دین مبین اسلام علت اصلی تخریب شخصیتی پیامبر(ص) در کشوری است که خود را مهد آزادی میداند که با ساختن فیلم و کاریکاتور سعی در تخریب این چهره مقدس دارد.
وی ادامه داد: موسسه شارلی ابدو که سال گذشته کاریکاتور پیامبر(ص) را پخش کرده بود امسال هم با گستاخی تمام این کاریکاتور را بازپخش کرده است و به ساحت نورانی پیامبر توهین کرده است.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه تحریک مسلمانان احساسی برای به آتش کشیدن اموال عمومی فرانسه، تخریب جبهه مقاومت، برانگیخته شدن احساسات مسلمانان از مهم ترین اهداف این ترور شخصیتی است، افزود: باید به جهانیان بفهمانیم که گمان نکنند مشکلات اقتصادی و بیماری ما را مجبور کرده است که از عقاید خود دست کشیدهایم. آنها باید بدانند که حاضریم در راه مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن جان، مال و تمام هستی خود را فدا کنیم.
حجتالاسلام شریفتبار امام جمعه بهنمیر نیز دلیل اهانت به قرآن و پیامبر اسلام را نشانه عناد و کینهورزی غرب با دنیای اسلام دانست و عنوان کرد: گسترش و نفوذ فرهنگ اسلام در غرب و از طرفی انحراف افکار عمومی در عادیسازی رابطه با صهیونیستها است.
وی افزود: مسلمانان باید آگاه باشند با وحدت در برابر اهانت برسولالله به پا خیزند.
انتهای پیام/۳۱۴۱/ج
منبع: فارس
کلیدواژه: اهانت به پیامبر بابلسر هادی شهر بهنمیر نماز جمعه شخصیتی پیامبر پیامبر ص
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
آفتابنیوز :
روزنامه جوان نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد . عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد.
اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است.
تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد.
تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد.
جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست.
جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم.
بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید.
مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.)
در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است:
«اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.»
این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است.
تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است.
تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است.